231 Front Street, Lahaina, HI 96761 info@givingpress.com 808.123.4567

Jak wypromować swoje wydarzenie – trochę o plakatach

Słupy i tablice ogłoszeniowe, witryny, a nawet drzwi i ściany w miastach i miasteczkach usiane są plakatami reklamującymi wydarzenia kulturalne, filmy, koncerty, eventy. Co jednak sprawia, że plakat staje się skuteczny? Jaka musi tkwić w nim magia, by przebiła się przez miejski szum informacji i przyciągnął widzów, zwiedzających i uczestników? Co sprawi, że pieniądze wydane na druk plakatów nie będą wyrzucone w błoto?

Najpierw cel

Projektowanie plakatu z marszu to wielki błąd. Tkwi w nim przecież ogromna siła, więc żal zmarnować tak sugestywne medium.

Zacznijmy od określenia do kogo kierowany będzie przekaz, co chcemy osiągnąć oraz gdzie plakat będzie wisiał. To od tych trzech czynników zależy dobór środków wyrazu. Grupa docelowa podpowie nam jaki charakter ma mieć plakat – czy informacje mają być bardziej wprost, krzykliwe, stonowane, intrygujące? Z koeli, gdy określimy co chcemy osiągnąć – zakup biletów albo wejście na stronę WWW, będziemy wiedzieć jakie informacje umieścić na afiszu. Miejsce dystrybucji zas powie nam jak wyrazisty ma być projekt i z jakiej odległości musi być widoczny.

Projekt, czyli siła przekazu

Warto z przygotowaniem projektu zdać się na profesjonalistę – plastyka, grafika, marketingowca. Tylko on będzie potrafił wcielić w projekt to, co chcemy osiągnąć, a co ustaliliśmy wcześniej. Należy dobrać odpowiedni format i poziom czytelności, ponieważ oko odbiorcy zawiesza się czy prześlizguje po plakacie tylko przez kilkanaście sekund, a drugiej szansy może nie być. By nie zmarnować pieniędzy wydanych na druk plakatów, muszą one być odpowiednio sugestywne, intrygujące, czytelne i dać odbiorcy niezbędne informacje tak, aby mógł skorzystać z oferty.

Jak i gdzie drukować plakaty

Plakaty zwykle są drukami o dużych nakładach, warto jest więc zdecydować się na druk offsetowy. W tej technice farba wsiąka w papier, a nie jest tylko utrwalana ciepłem, więc kolory wiszącego w słońcu na słupie ogłoszeniowym plakatu nie wyblakną w kilka dni. Profesjonalna drukarnia – niezależnie od tego czy internetowa czy stacjonarna – zadba o jakość wykonania, przycięcia, uprzednio sprawdziwszy czy projekt w ogóle nadaje się do druku. Potem zostaje już tylko rozwieszenie afiszy w wybranych miejscach.

Plakat ma ogromną siłę oddziaływania, ale tylko pod warunkiem, że zostanie dobrze przygotowany i wykonany. Wtedy możemy mieć pewność, że wykorzystamy naszych kilkanaście sekund, które da nam oko odbiorcy prześlizgujące się po plakacie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *